Logo firmy Warszawa

Dostrzec reklamę

Pojawia się sporo rodzajów reklamy, od niewielkiego ogłoszenia w gazecie do samolotów ciągnących za sobą okazałą płachtę z reklamą. Rozpiętość środków może przyprawić o zawrót głowy – chcąc dojść do największej ilości konsumentów reklamodawca chciałby zastosować możliwie jak najbardziej spektakularny sposób. Warto niemniej jednak pamiętać, że – tak jak w życiu – w świecie marketingu duże znaczenie mogą mieć malutkie rzeczy. Dobrym przykładem może być prosta ulotka lub nalepka, na przykład na słupie. Pozornie nie ma ona gigantycznej wartości jako środek reklamowy, jednak może to właśnie ona przykuje uwagę przechodnia. Wystarczy tylko, że odnajdzie się w stosownym miejscu oraz we właściwym czasie, dlatego, że ludzie również wymagają usług, niekiedy zamiast naganiać ich do siebie, wystarczy tylko poinformować ich o swoim istnieniu. Najistotniejsze jest, aby dostać zaciekawienie nabywcy i nieraz to właśnie prostolinijność przekazu wygrywa. Można to dostrzec na przykładzie zwykłego logo firmy, którego celem jest oddanie ducha przedsiębiorstwa i przekonanie do jej usług przypuszczalnego konsumenta – od pewnego okresu czasu występuje tendencja do ułatwiania i stylizowania logo. Niewątpliwie nie dzieje się tak bez przyczyny, jak widać teraz sukcesy odnosi nieskomplikowany, klarowny przekaz. Naturalnie nie trzeba rezygnować z innych, bardziej „rozbudowanych” środków marketingowych: jednemu wystarczy zwykła ulotka, inny natomiast może zwrócić uwagę dopiero na przelatujący tuż nad jego głową samolot. Powinno się wyszukać złoty środek, dopasować swoje osobiste możliwości marketingowe do przewidywań oraz grupy nabywców, która jest celem reklamy.